ponedeljek, 23. januar 2012

Drama 1. del

Osebe:
BORUT KREN – močen, robusten moški, ki se zaveda kaj počne, a »včasih« izgubi glavo. Je gradbeni delavec, ki rad zavije v gostilno, zelo nasilen, neobvladujoč, divjak
MIRJAM – njegova žena, šibka, neodločna ženska, ki ne ve zakaj se sploh bori, vse kar pridel mora dati svojemu možu, se ga boji
MOJCA – njuna hčerka, štirinajstletna, hodi v osnovno šolo, bojazljiva a odločna
REZA – Mirjina mami; torej Mojčina babica, stara 82 let; se še kar dobro drži, saj zase vse naredi sama
GREGOR – njihov sosed, gasilec, zelo prijazen človek, a tudi naiven in na skrivaj zaljubljen v Mirjam

1.     dejanje

1.      prizor
Mojca se vrne domov iz šole. Babi v kuhinji ropota. Mojca pride domov čisto potiho.

MOJCA (previdno): Oče?
BABI: Ni ga še.
MOJCA (si oddahne in hoče oditi pred televizijo).
Pride babi.
BABI: Kako je bilo v šoli?
MOJCA (naveličano): Dobro.
BABI: Kosilo je.
MOJCA: Ok.
BABI: Ne boš jedla?
MOJCA (odsekano): Pust me.
BABI: Pa saj veš, da moraš ...
MOJCA (jo prekine): Rekla sm, da me pusti pri miru!
Babi oddide.

2.      prizor
Mojca gleda televizijo brez zvoka. Mama se vrne domov iz službe, vsa utrujena. Mojca že skoči s sedežne, da bi se hitro skrila v sobo, a se že oglasi mama, zato se pomirjeno usede nazaj na sedežno.

MIRJAM: Je že doma?
MOJCA: Ne ni še.
MIRJAM (si oddahne): Si kaj jedla?
MOJCA: Nisem.
MIRJAM: Mojca, verjemi da iščem možnost, da bi šli od ...
MOJCA: Premalo učinkovito jo iščeš!
Zunaj nekaj zaropota, obe dvigneta glavo in poslušata ali se bodo odprla vrata. Ko se po minuti nič ne zgodi, se spet obrneta ena k drugi.
MIRJAM: Veš, danes stanovanje ni tako lahko dobiti.
MOJCA: Ni v tem problem. Preveč si navezana nanj.
MIRJAM (obotavljajoče): Le kako bi bila lahko navezana na takega tirana??
MOJCA: Ne vem, nism psiholog (ironično).
MIRJAM: Kaj to gledaš?
MOJCA: Ne vem. Daj, mami pospravi raje denar, da ne bo spet bentil.
MIRJAM (se ustraši): Joj, saj res denar. (odnese denar v rdečo skrinjico)

3.      prizor
prejšnji, pride babi z njive

MIRJAM: O, živjo mama! (jo objame)
REZA: Živjo Mirjam. (hladno)
MIRJAM: Tamala ni jedla?
REZA: Ni.
MIRJAM: Ja seveda, spet sem vsega jaz kriv.
REZA: Mhm.
MIRJAM: Glej, prosim nehi me obtoževat.
REZA: Sej te ne.
MIRJAM: Danes se bom pogovorila z njim in ...
REZA (jo prekine): ...bo spet vse tako kot prej.
MIRJAM: Ga bom pa prijavila.
REZA: Ne upaš.
MIRJAM: Ne govori mi, kaj si jaz ne upam!
REZA (tiho, se muza)
MIRJAM: Vase se zaglej! Še vedno si tam, kjer si bila pred 50 leti!
REZA (mirno): Spet smo tam.
MIRJAM: Kje smo?!?
REZA: Pojdi raje pospravljat.

Mirjam odide.

4.      prizor
Reza, sosed Gregor

GREGOR (potrka, odpre vrata): Kaj tu gori?
REZA (zamišljeno): Besede gorijo.
GREGOR: Je use u redu?
REZA (zmedeno): Ja. ja je, ah nič.
GREGOR: Je Mirjam kje v bližini?
REZA: Da, da je že doma.
GREGOR: Bi lahko govoril z njo?
REZA: Nevem.
GREGOR (prijazno): Kako ne veste?
REZA: Ja ... vprašati bi jo morala.
GREGOR: Pa jo vprašajte.
REZA: Ne morem.
GREGOR (radovedno): Zakaj ne?
REZA: Ker ... ker ... pač ne. Pojdite. Naše družinske zadeve se vas ne tičejo!
GREGOR: Pa saj vam nič nočem, le pomagati ...
REZA: Nič. (ga vljudno potisne skozi vrata).






--------- se nadaljuje ----------

Ni komentarjev: